חיפוש
Close this search box.

אנפוקו – טיפול מגע ייחודי מיפן

אנפוקו

הפירוש של המילה היפנית אנפוקו הינו: דופק הבטן
באנפוקו העבודה היא על כל הגוף, אך עם דגש מיוחד על הבטן.
מניסיוני זוהי טכניקה שמשתלבת באופן מדהים יחד עם דיקור סיני

הקדמה – אני ואנפוקו

אומנם אני מטפל ברפואה סינית ורפואה יפנית יותר מעשור,
אבל האמת היא שמבחינתי מעולם לא הפסקתי ללמוד.

חלק גדול מהטיפולים שלי בקליניקה, הם טיפולים בתחום הגיניקולוגיה הסינית, בדגש על טיפול טבעי לשיפור הפוריות. בחלק מהמקרים, הטיפול הוא בשילוב עם טיפולי פוריות אצל רופא נשים שהמטופלת עוברת ואני משתלב ועוזר, ובחלק מהמקרים ההליך הוא טבעי לחלוטין.

מחוץ לקליניקה הפרטית, אני מארגן קורסים והכשרות למטפלים, ובאופן טבעי כיוון שאני פוגש הרבה פריון ובעיות נשים, אז חלק מהותי מההכשרות שאותם אני מארגן, זה הרצאות, סדנאות וקורסים בנושא פריון. (למקרה שאתם מטפלים בעצמכם והתחום מעניין אתכם, אז מוזמנים לראות את הקורסים וההרצאות של MING )

קורס פוריות ברפואה סינית נפתח עם המרצה המדהימה יעל ססלוב שני, ומהמפגשים עמה, למדתי כמה חשוב וכמה יעיל ומשמעותי לשלב מגע בבטן כחלק מהטיפול.

התחלתי לשלב יותר מגע בבטן (עוד שנים לפני, הבטן אצלי היא חלק מהאבחנה, אבל התחלתי לתת לזה יותר מקום) והרגשתי שאני רוצה לדייק את עצמי עוד, ואז נחשפתי לשיטה מיוחדת במינה שנקראה אמפוקו (לאחר שסיימתי הוחלט בארץ לדייק למינוח הנכון והמדויק יותר שהוא אנפוקו)

את האנפוקו למדתי אצל איריס אברבנאל, שגם כתבה ספר קסום בשם לגעת בהארה, אשר מרכז כתבים, תמונות וידע נרחב אודות האנפוקו

מהיכן הגיעה האנפוקו

השורש של האנפוקו ככל הנראה, קדום מאוד.
ישנם טקסטים שנכתבו לפני יותר מ 2000 שנה בסין, המתארים טיפול דרך הבטן.
בספר הNEI JING מוזכרת שיטת טיפול בשם duo yin an ma אשר יש האומרים שהיא השורש של האנמה היפנית שהתפתחה לאנפוקו שאנחנו מכירים היום.

המילה אנמה (ANMA) בסינית מורכבת מ2 מילים

An  לחיצה

Ma  שפשוף (rubbing or friction ).

אנמה הינה שיטת עיסוי מסורתית, אשר נחשבת לחלק מהרפואה הסינית, בסין היא התגלגלה/התפתחה לשיטה המוכרת כיום טווינה

ביפן התפתחה טכניקת הטיפול במגע באופן שונה מאשר בסין, עם יותר תשומת לב לבטן ולריפלקסים שונים בגוף. חלק מהפיתוח של הרפואה היפנית ביפן, הושפע ממטפלים עיוורים,

המפורסם שבהם Waichi Sugiyama אשר חי בשנים 1601 – 1694, הוא יצר סגנון דיקור יפני ייחודי ומטפלים עיוורים רבים החלו ללמוד אנמה ודיקור בבית הספר למטפלים שהוא פתח.

באותה תקופה, מתוך האנמה התפתחה שיטת טיפול ייחודית: אנפוקו
מי שנחשב לאבי השיטה הוא סנסיי אוטה, אשר לפי המקורות הוא טיפל בעזרת האנפוקו במגוון מאוד רחב של מצבים, ובבעיות שונות. לפי סנסיי אוטה המטפל מוביל את המטופל, וזה שונה במידה מסוימת מטכניקות שיאצו שהיו מקובלות, אשר בהם המטופל יותר מעורב בטיפול.

את התודה לידע של סנסיי אוטה אנו חווים לסורי ינגיה, אשר הוא זה שתרגם וחקר את עבודתו.

לפרטים נוספים על אנפוקו ויתרונותיו

דילוג לתוכן